MÁSSZ BE A KÉPBE! − ROGI ANDRÉ MŰVÉSZPORTRÉI ÉS AMI MÖGÖTTE VAN
Akadálymentesített, érzékszervi tárlatvezetés a Több fényt. Több árnyékot. Rogi André (1900 − 1970) című kiállításban
A '20-as, '30-as évek Párizsa vonzotta a zseniket. Képzőművészek, zeneszerzők, költők és írók alkották meg felejthetetlen műveiket és tették gazdagabbá kultúránkat a kávéházak zajában és a műtermek magányában. Műveik segítségével bepillanthatunk Pablo Picasso festőművész, Igor Sztravinszkij zeneszerző vagy éppen Paul Éluard költő belső világába. Rogi André érzékeny portréi segítségével pedig még mélyebbre hatolhatunk a kamerája elé ülő sztárok világába!

Schedule
A speciális tárlatvezetésen megismerjük ennek a pezsgő kulturális világnak a kimagasló alkotóit, sőt az audionarráció segítségével Rogi André nagy körültekintéssel komponált és utómunkával szerkesztett képeinek legapróbb részleteit is feltárjuk. A tárlatvezetés látássérültek számára akadálymentesített, látó résztvevők számára szemmaszk használata javasolt a minél teljesebb érzékszervi élmény megtapasztalásához. A tárlatvezetésen az audionarráció eszközén túl irodalmi szövegek felolvasásával és zenehallgatással is kiegészül képek és hátterük megismerése.
A programon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött az [email protected] emailcímen, feltüntetve a résztvevők számát. A tárgyban kérjük feltüntetni, hogy Rogi André akadálymentesített tárlatvezetés.
Maximális létszám: 20 fő
A tárlatvezetés tartja: Somogyi-Rohonczy Zsófia, művészettörténész és az ADD On Budapest munkatársa
Hungarian House of Photography - Mai Manó House
Mai Manó House – The Hungarian House of Photographers – operates in a studio-house built at the end of 19th century, for the commission of Mai Manó (1855-1917), Imperial and Royal Court Photographer. This special, eight-story neo-renaissance monument is unique in world architecture: we have no knowledge of any other intact turn-of-the-century studiohouse. In addition, it serves its original goal, the case of photography again. The aim of Mai Manó House is to advance the development of Hungarian photography and raise photography’s national prestige as a distinct form of art. The institution plays a marked role in the cultural life of Budapest and Hungary, while the organization of exhibitions and programs abroad is getting more and more emphasis within its activities. The reputation of justly world-famous Hungarian photographers of the 20th century offers a great opportunity to regain our old status in the world of photography by the introduction of the generations following those great masters