
Program
Screens in Dialogue - How to Design and Stage Multi-Channel Film Installations
A fikció és a dokumentum, a színpad és a kulisszák határterületein dolgozik Julian Rosefeldt német film- és videóművész, aki összművészeti installációiban egyesíti a mozgóképet, az építészetet, a színházat és az irodalmat. Különösen érdekli a színpad és a háttér, a látható és a rejtett, az eredeti és a nem eredeti viszonya, filmjei nemcsak társadalmi narratívákat idéznek meg, hanem magára a mozgóképre is reflektálnak: mint archívumra, mítoszgyárra és kísérleti térre. A művész, akinek talán legismertebb alkotása a Cate Blanchettel készült Manifesto, gyakran monumentális díszletekkel vagy éppen posztindusztriális helyszínekkel dolgozik, miközben folyamatosan rákérdez a képi reprezentáció, a narratíva alkotás és az ideológiák működésére, összefüggéseire.
Mostani elődása betekintést nyújt saját művészi gyakorlatába és a több-csatornás videóinstallációk tervezésének módszereibe. Az este során Rosefeldt bemutatja alkotói gondolkodását, a film és installáció műfaji határainak újraértelmezését. Az 1965-ben született Rosefeldt Münchenben és Barcelonában tanult építészetet, de érdeklődése hamar a kortárs képzőművészet, a vizuális narratívák, és a mozgókép határterületei felé fordult. Munkái gyakran reflektálnak társadalmi, történelmi és ideológiai kérdésekre, általában vizuálisan lenyűgöző, gondosan megtervezett installációk, többcsatornás vetítések, amelyek a valóság különböző dimenzióinak komplex összefonódásait tükrözik.
Az esemény regisztrációhoz kötött!
Regisztráció: https://evt.to/ehmhdomew
Időpont: 2025. november 11., 17:00
Helyszín: MOME Auditórium
Formátum: Előadás és Q&A
Az esemény a Global Voices támogatásával valósul meg, az előadást követően arra is lehetőség nyílik, hogy feltegyük kérdéseinket.
MOME MASTER
Az egyetemvezetésen túl itt kapott helyet a négy intézet (Design, Elméleti, Építészeti, Média), itt találhatók az oktatók irodái, a Tanulmányi Információs Központ (TIK), a Hallgatói Önkormányzat (HÖK), a Doktori Önkormányzat (DÖK), az informatikusok irodái, és a képzés flexibilis oktatási terei is. A nagylélegzetű, szintek között is összenyitott, tevékenységalapú műtermek (korábbi otthonterek) a hallgatók dedikált terei, amelyek az egyéni és csoportos tanulást éppúgy képesek kiszolgálni, mint a projekthelyzeteket vagy a rekreációt.