Színházajánló áprilisra: drámai, családi és kortárs darabok várnak

  • Alternatív színház
  • Színház
  • Családi
  • Kult
2024. március 27., szerda

Hagyd, hogy elvarázsoljon a színház világa idén áprilisban, a függöny mögül ugyanis most is elgondolkodtató, kacagtató, megható és könnyfakasztó előadások bújnak elő!

Minden egér szereti a sajtot

Április 21.

Egy kalandos és vidám családi mesejátékért az Újszínházba vegyük az irányt, ahol egy mindent felforgató egérszerelemnek lehetünk a tanúi. Soma, a szürke kisegér beleszeret egy fehér színű egérlányba, ami nem is lenne probléma, ha nem lenne hosszú múltra visszatekintő ellentét a szürke és fehér egerek között.

Győzedelmeskedik-e a szeretet és az összetartás? Elég-e a két szerelmes ahhoz, hogy rádöbbentsék a két tábort, mennyire hasonlítanak valójában egymásra? Végsősoron a macskák utálata és a sajt imádata sosem volt vitás kérdés köztük!

A félelem megeszi a lelket

Április 17.

A félelem megeszi a lelket című darab a Kultúrbrigád és az Átrium jóvoltából kerül színpadra Alföldi Róbert rendezésében, Hernádi Judit és Bányai Kelemen Barna főszereplésével. A német színházat négy sarkából kiforgató Rainer Werner Fassbinder művének középpontjában egy idősödő takartónő áll, aki szerelemre lobban egy bevándorló férfi iránt.

Csodálatos, de küzdelmekkel teli történet ez, két ember őszinte szerelemből fakadó kapaszkodása egymásba, miközben szembe kell nézzenek mások ellenszenvével és a saját maguk között lévő korkülönbség és származás adta nehézségekkel.

A Démon Gyermekei - Pintér Béla és Társulata

Április 17.

Az Up Rendezvénytér falai közt tekinthető meg A Démon Gyermekei című darab Pintér Béla és Társulata jóvoltából. Y. Kovácsné-Faragó Zsuzsa, aki a japán kultúra professzora, és műfordítással illetve néprajzkutatással is foglalkozik, nyomtalanul eltűnik egy augusztus reggelen piacra menet... a történet folytatását pedig sosem találnánk ki!

A sztori groteszk, nagyon egyedi módon szórakoztat, a gúnnyal gazdagon csipkézett szöveg pedig hatalmas szülő-gyerek harcokat, megalázott és sértődött viszonyokat és gigászi családi küzdelmeket tár elénk a letisztult, távol-keleti érzést keltő térben.

Én, József Attila

Április 11-14.

József Attila talán az egyik leghatalmasabb költőóriásként bérli örökös helyét az emberek szívében és a magyar kultúrában. Rövid élete végén mély és káprázatosan gyönyörű irodalmi teljesítményt hagyott maga után, az emberi lélek minden apró csücskét maradéktalanul megértő költő azonban mégis folyamatosan küzdött magával, a nehéz ifjúsággal, a viharos élettel és a szerelem elemésztő lángjával.

A Madách Színház új musicalje József Attila életének legfontosabb pillanataiba enged alaposabb bepillantást. Szinte ott lehetünk a versek születésénél, a szemünk előtt elevenedik meg a budapesti irodalmi élet a '20-30-as évekből, és a bőrünkön érezhetjük a költő első és utolsó szerelmének minden örömét és fájdalmát.

Színész, szegény

Április 10.

Vilmányi Benett tavaly szeptemberben bemutatott _ Színész, szegény_ című darabját kifejezetten egy ötödéves, prózai színművészosztályra írta. A vígjáték feldolgozza a még színésztanonc Vilmányi saját egyetemi élményeit is, ez egészíti ki az osztály többi elszánt és érzékeny fiataljának tapasztalatait arról, hogy milyen érzés a színészet világa felé menetelni - egy biztos, az út kihívásokkal és változásokkal van szegélyezve. Az utolsó felvonásban modern popdalok csendülnek fel, melyek némileg segítenek kibontani egy-egy karakter belső viharait, gondolatait és fejlődését.

Soha jobban

Hol: TURBINA KULTURÁLIS KÖZPONT Mikor: Április 2.

Feloldatlan traumák, nosztalgiavonat, kis techno, sok rossz döntés.

Amikor leülsz a Turbina nagytermében elhelyezett székek egyikére, készülj fel rá, hogy erős érzelmi utazás vár rád. Komáromy Bese zseniálisan megírt darabját ő is rendezi, a két színész pedig katartikusan közel hozza hozzánk a sztorit. Nagyon erős darab, bátor belenyúlás egy rendkívül fontos témába. “Réka Ábris húga, nincs jól. Ábris Réka bátyja, nincs jól. Ábris öt év után beállít Rékához, és egyre több kérdés merül fel. Mi történt anno, akkor és ott, de ami fontosabb, ki tehet róla? Léteznek családi átkok? Félnek a plüssök, ha egyedül utaznak? És hogy van az, hogy hiába bújik el az ember, itthon vagy külföldön, múltban, jelenben, és ezek közt ugrálva, valahogy csak kiborul az a kurva bili…”

Fotók: Pápa Daniella

A heted iránytűjét tájoló teljes KULT gyűjtésünkért KATT IDE!🧭