FOR. x DVX NVX | eszeveszett x NZM | Fruzsina Tamer | Vendel Vajda | Lia
Szcéna csótányai, egyesüljetek! Gyűljünk össze a Nº Space-ben, Budapest hangmenedékében, amely a Kannonaudio csúcstechnológiás négycsatornás hangrendszerével működik. Üdvözöljük...

Program
FOR. x DVX NVX (live) [EXILES]
eszeveszett x NZM (live) [ZAJ+]
Fruzsina Tamer (live)
Vendel Vajda (live)
Lia [dnbnoise, Tilos]
FOR. x DVX NVX
„A FOR. egy fórumként működik, amelynek tagjai közös érdeklődést tanúsítanak a techno-disztópikus hangvilágok és a brutalista sci-fi víziók iránt, amelyek különböző technológiailag fejlett, gépek által dominált jövőbeli forgatókönyveket idéznek fel, amelyek idővel egyre inkább hasonlítanak a mai valóságunkra.” – így vélekedett Miklósvölgyi Zsolt a duó legutóbbi kiadványáról.
A DVX NVX „az Apokalipszis maradványainak” nevezi magát, „ahol az iparosodás felfalta önmagát, és/vagy soha nem is létezett, ahol csak én vagyok, mi vagyunk én, nincs semmi”. Egyértelmű: ez nem csak egy a lehetőségek közül, a sors követeli meg, hogy ezek a reményteljes disztópiák és sötét utópiák prófétái egyesítsék hangjukat egy olyan kijelentésben, amely véget vethet mindennek. A technológiai szingularitás mint végső transzcendentális megvalósulás – amelyet először élőben lehet élvezni, az idők végén.
A FOR. tagjai Ábris Gryllus és Miklós Farkas. A DVX NVX tagjai Kulcsár Géza, Mikolai Martin és Boros Tamás.
Tamer Fruzsina
Mit jelent az, hogy valaki hang-, test- és pszichológiai térben otthonosan vagy idegenként érzi magát? Ez a hovatartozás és elidegenedés kérdése határozza meg Tamer Fruzsina, a hágai székhelyű antidisciplináris művész munkásságát. Jelenleg a Királyi Művészeti Akadémián mesterképzésen vesz részt, és a művészetet lassú, introspektív, a testben gyökerező folyamatként közelíti meg.
Hordható érzékelők és szomatikus performatív gyakorlatok segítségével Tamer költői hangszínházi művekkel rukkol elő, amelyekben a hang, a szöveg és a mozgás összefonódik, és érzéki, kontemplatív környezetet teremt.
Vendel Vajda
Vendel Vajda elektroakusztikus zeneszerző, akinek zenéje a hangszín és a gesztusok világát tárja fel, részletes és torzított anyagokat alakítva át, miközben az organikus és a mechanikus hangvilágokat állítja szembe egymással. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem végzettje, színházi és filmzenét komponált, kortárs tánc- és kísérleti zenei kontextusokban lépett fel, és hanginstallációt készített az OFF Biennále számára. ECMO című darabja 2025-ben megjelent a Mármint Agency Tüskebölcső válogatásán, és ugyanebben az évben Tarrare című műve premierjét az Ostrava Days-en tartották. Ösztöndíjjal részt vett az IRCAM ManiFeste akadémiáján Párizsban.
eszeveszett
eszeveszett zenei stílusa a drone, a noise és a hardcore textúrákat ötvözi, hogy nyugtalanító, konfrontatív hangvilágot teremtsen. Posztfeudalista esztétikára támaszkodva munkáik elmosják a rituálé és a performansz határait, ötvözve a primitív hangulatokat a kortárs kísérleti formákkal. Élő fellépéseik a zene határain túlmutatnak, érzéki élménnyé válnak, ahol a hang, a színpad és az érzelmek összefonódnak.
NZM
Nemes Z. Márió (1982) költő, kritikus és esztéta, Budapesten él.
Lia
Lia DJ-ként drum’n’bass-szel kezdte pályafutását, majd a Darkside Crew tagjaként nemzetközi sztárok részvételével nagyobb rendezvényeket szervezett. Idővel zenei érdeklődése kiterjedt a breakcore-ra, a hardcore-ra és más underground stílusokra is. Részt vett a „Flow” bulisorozat szervezésében és fellépőként is fellépett, emellett saját rádióműsort vezetett Vicodin címmel, és alkalmanként a Tilos Rádióban is szerepelt.
grafikai tervezés: Martha Kicsiny
20:00 Fruzsina Tamer
21:00 Vendel Vajda
22:00 eszeveszett x NZM
23:00 FOR. x DVX NVX
00:00 Lia
N° 028
Nyolcésfél
A Nyolcésfél egy inspirációs övezet. Egy hely, ahol szabadon alkothatsz. Őket keresed, ha műtermet, próbatermet, műhelyt, vagy csak egy zugot keresel, ahol kedvedre művelődhetsz, vagy épp művészetet csinálhatsz.