The Still is Life: Bagi Attila egyéni kiállítása a MODEM-ben
Szeretettel várunk mindenkit a The Still is Life című kiállításunk megnyitójára február 20-án 18 órától a MODEM-ben!

Program
Köszöntőt mond: Vizi Kata, a MODEM ügyvezető igazgatója
A tárlatot bemutatja: Bagi Attila képzőművész és Kovács Edward, a MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ kurátorasszisztense
A kiállításról:
Bagi Attila debreceni kötődésű, jelenleg Budapesten élő és alkotó képzőművész. A csendéletek ábrázoláshagyományát és mediális lehetőségeit a 21. század megváltozott tárgykultúrájában és technológiai környezetében újragondoló sorozatából nyílik egyéni kiállítása a MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ fiatal alkotók bemutatását megcélzó Project Space-ében.
Eljuthatunk-e a tömegtermelt használati cikkek szemlélésén keresztül saját egyediségünk megpillantásáig? Milyen lehetőségek kínálkozhatnak a személyesség megmutat(koz)ására a hétköznapi dolgaink tárgyias közömbössége ellenére? Az eldobhatónak tervezett tárgyaink alkalmassá tehetőek-e bárminek is a megőrzésére és továbbadására?
A The Still is Life című kiállításon bemutatott sorozat minden egyes darabja arra tesz kísérletet, hogy a csendéletfestészet régre visszanyúló hagyományát, a tárgyak festői csoportosításának mozzanatát, annak toposzait és szcenikáját újragondolt módon hozza helyzetbe. Bagi Attila alkotásai nem az említett festészeti műfajnak a relevanciáját vitatják, hanem annak egyszerre hagyománytudatos és útkereső továbbviteli lehetőségeit kutatják.
A művész ennek érdekében gyakran kilépteti a kép síkjából a tárgyait, installatív szituációkat teremt, feszültséget hoz létre a dolgok és azok ábrázolásai közt. Mindaz, ami egy zsánerfestészeti gyakorlat átgondolását és újraértését szükségessé teszi, a képnézés feltételeit és a befogadói magatartást is drasztikusan megváltoztatta – a kiállítás ehhez mérten kínál lehetőséget egy konvenciórendszer nem konvencionális megközelítéséhez.
Kurátor: Kovács Edward
A megnyitó mindenki számára ingyenes!
A látogatók részvételükkel elfogadják, hogy az esemény során hang- és képfelvételek készülnek, amelyeket a MODEM felületein promóciós céllal felhasználhatunk. A műsorváltozás jogát fenntartjuk.
Modern és Kortárs Művészeti Központ - MODEM
„A MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ egy olyan nemzetközi kapcsolódású kulturális intézmény, amelynek két fő profilja van: a XX. század legjelentősebb hazai és nemzetközi képzőművészeti teljesítményeinek bemutatása, valamint a kortárs képzőművészet és vizuális kultúra aktuális irányzatainak, progresszív törekvéseinek, legjelentősebb hazai és nemzetközi képviselőinek reprezentatív megjelenítése.” A MODEM a mai napig azt az ambiciózus elképzelést szeretné a napi gyakorlatban megvalósítani, amit az indulásnál maga elé tűzött. Kelet-Közép-Európa egyik legjobb infrastrukturális adottságokkal bíró, legnagyobb egybefüggő kiállítóterével rendelkező korszerű intézményeként a MODEM a következő évek során nemcsak a kortárs képzőművészeti szcéna, de az egész kulturális színtér megkerülhetetlen szereplőjévé kíván válni. A művészeti központ alkalmas arra, hogy azt is reprezentálja: a kultúra nemcsak egy-egy intézmény, de az egész város számára kiemelten fontos. Az egyik alapcélunk, hogy a MODEM ne csak egy kiállítótér legyen, hanem olyan tágabb szellemi tér, illetve fórum, ahová nemcsak a nézők, hanem a művészek is szívesen és rendszeresen visszatérnek. A MODEM működésében elsődleges szempont a magyar művészeti életben elfoglalt és elfogadott karakterének újrarajzolása, olyan új elemek bevonása, amelyek mind a helyi közeg felé, mind a régiós, hosszabb távon pedig a szélesebb nemzetközi, kulturális tér irányában erősítik kapcsolatait, és egy sokszintű és sokirányú hálózatot rajzolnak ki, illetve működtetnek. Célunk egy olyan új narratíva kialakítása, amelyben a közgondolkodás a kortárs művészet szerepét illetően megváltozik: a mindennapok részévé tenni a képzőművészetet. Szakmai programunkban fontos cél a kortárs művészet műfaji sokszínűségének bemutatása, valamint a társművészetek különböző formában való megjelenése. A tematikus kiállítások kiválasztásában pedig nem csak a szorosan vett képzőművészeti teljesítmények kerülnek reflektorfénybe, hanem az építészet vagy akár a társadalomtudomány.