Re:touch - Pápai Zsanett kiállítása

Program
Pápai Zsanett az Imitation énekes-dalszerzőjeként a hazai glitchtronica, art-electro képviselője, a zene mellett 25 éve foglalkozik absztrakt festészettel. Korábban a párizsi Village Suisse-ben állította ki képeit.
2023-ban Magyarországon is bemutatja újabb és régebbi, itthon még sosem látott műveit.
Kompozícióinak művészi homlokterében két egymással ellentétes irányú alkotói szándék végletekig feszített viszonya áll; egyrészt törekvés a formai letisztultságra, a kifejezésmód lecsupaszítására, sallangmentesítésére, másrészt a vonalvezetés által a személyesség és a zabolátlan expresszivitás jegyeinek megnyilvánulása. A nyers színek és a pasztell árnyalatok kontrasztja, a különböző technikák ötvözése, ütköztetése tovább élezi a viszonyrendszer feszültségét.
A festőhenger vastag sávjai alól feltűnő cizellált részletek és a néhol ecsettel precízen kidolgozott színátmenetek szenvedélyt és elevenséget kölcsönöznek a műveknek. A festőkés sodró lendületű ívei érzékiséget és vitalitást hirdetnek. A reflexív és az emocionális szintek folyamatos egymásra vetítése magával ragadó stílusnyelvet teremt.
A képeken a létbevetettség fojtogatóan szűk határainak érzete, az egzisztenciális szorongás és a félelmet, alkut nem ismerő életigenlés birkóznak egymással, fel- és alágyűrve egymást a festék- és jelentésrétegeken.
Re:touch
Milyen módon és mennyiben vagyunk azonosak korábbi énünkkel?
Létezik-e egy határozott mag, egy alapzat, mely ugyanaz marad a személyes történetünk és változásunk során; vagy olyanok vagyunk, mint Thészeusz hajója, mely az út során darabról darabra teljesen kicserélődik?
A kiállítás egy performatív aktus, amely radikális módon vizsgálja, dekonstruálja és újraértelmezi az identitás fogalmát.
A szubjektum saját definíciói elleni lázadásának vizuális reprezentációja, felkelés a narratív identitás és a mitológia uralma ellen.
A művészi eszközök használatával a kiállítás kritikai diskurzust nyit az individuális és kollektív azonosság, a változás és az állandóság kettősségével kapcsolatban.
A művész párizsi korszakából származó festményeit először láthatja Magyarországon a hazai közönség, s ezekkel lépnek dialógusba az elmúlt 3 évben készített legújabb művek.
MANYI
Se nem foglaltház, se nem romkocsma, de mindenképpen olyan közösségi tér és kultúrgócpont, ami olyan egykori történelmi helyek hagyományát viszi tovább, mint a Kultiplex vagy a West Balkán.